Betingelser

 

Handelsbetingelser - Bravios.dk
 
Kobberkompagniet I/S er ansvarlig for onlineshoppen Bravios.dk
Fuglebæks Allé 4, 4400 Kalundborg, Danmark.
info@bravios.dk
42 90 96 09
CVR Nr.: 16380776
 
 
Betaling
I onlinebutikken Bravios.dk kan du betale på følgende måder.
Med Visa/Dankort - Mastercard - MobilePay - PayPal - eller Bankoverførsel.
Offentlige institutioner kan betale via EAN-nummer, vi fremsender en elektronisk faktura med det oplyste EAN-nummer når ordren afsendes fra os.
Hvis du betaler med Visa/Dankort andre kreditkort eller MobilePay, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort, når varerne afsendes. Alle kreditkortoplysninger er krypteret og vi kan ikke se kontonumre.
Hvis du overfører pengene direkte til vores konto (0516-0000261730) (med bankoverførsel) bliver ordren igangsat når pengene er gået ind på vores konto.
 
OBS! Ved bankoverførsel, så er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Bankoverførsler er ikke en "sikker" betalingsform.
 
Bravios.dk anbefaler at du benytter kreditkort eller MobilePay når du betaler for din ordre.
Vi tager ikke kortgebyrer.   
 
Samtlige priser på Bravios.dk er angivet i danske kroner (DKK) og er inklusiv 25% moms.
 
Fragt
Alle varer sendes med fragtfirmaerne GLS, DPD, DHL, PostNord eller tilsvarende. Den afsendelsestid, der står ved hver vare, er den forventede afsendelsestid og således ikke nogen garanti for, at du har produktet til den angivne tid. Men vi vil altid bestræbe os på rettidig levering. Varerne leveres 2 - 5 dage efter afsendelse, med undtagelse af folio husnumre, bogstav samt talark der sendes med PostNord, her kan leveringstiden være 5 - 7 hverdage. Vi leverer til kantsten, men kan få fragtfirmaet til at stille pakken på din adresse i grundplan (ikke over stueplan) på et sikkert sted, f.eks i en carport eller bag huset eller andet, dette skal da blot noteres i den bemærknings boks der er vist under dit navn og adresse når du noterer din ordre. Henstilling af ordren er på dit eget ansvar.
Bemærk venligst der leveres IKKE til haveforeninger, kolonihaver og lignende, her må vælges alternativ leveringadresse.
 
Vi har en standard fragtpris på 75,00 kr. på køb leveret direkte til dig i Danmark, Varekøb over 2500,- kr. leverers gratis i Danmark.
 
Den forventede afsendelsestid, fremgår ud for hver enkelt produkt i onlineshoppen, der kan forekomme en længere leveringstid grundet, materialemangel, strejker, sygdom, leveringsproblemer fra underleverandør, du vil da blive kontaktet af os.
 
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
   
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.  
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@bravios.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
 
Er Reklamationsret og Garanti det samme?
Nej - reklamationsretten er forskellig for en garanti. Uanset om du har garanti på det du har købt, så har du altid 2 års reklamationsret, som følge af købeloven.
 
Bemærk!
Pr. 1. Januar 2022 er en ny købelov trådt i kraft i Danmark, som gælder for alle køb foretaget i året 2022 og frem efter.
 
I Modsætning til en garanti dækker reklamationsretten kun mangler, hvis årsag var til stede på leveringstidspunktet, og som er ud over det forventelige. Reklamationsretten fungerer således, at mangler, der konstateres inden for de første 12 måneder efter levering, formodes at have været til stede på leveringstidspunktet, med mindre sælger kan sandsynliggøre noget andet - dette kaldes for formodningsreglen / formodningsperioden.
 
Den resterende tid af den to år lange reklamationsfrist (efter formodningsperioden) er det forbrugeren der skal bevise at der er en mangel, og at årsagen til mangler var til stede på leveringstidspunktet.
 
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
 
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.  
 
Visse varer kan ikke returneres med normal post/fragt. Dette gælder for: systempostkasser med 3 eller flere postenheder.  
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 400 kr.
 
Vi kan tilbyde at afhente varer der skal returneres med fragtfirmaet GLS, dette koster 175,- kr. pr. pakke, som vi vil modregne i et evt. beløb som skal kreditteres, ellers vil der blive fremsendt en faktura til betaling før afhentning.
 
Pakken må højest veje 20 kg. ellers skal den pakke forsvarligt emballeret i flere pakker, det anbefales på det kraftigste at benytte den emballage ordren var i ved modtagelse.
 
Hvis vi skal afhente en pakke hos Dem, bedes du venligst kontakte os på mail : info@bravios.dk og oplyse ordre eller faktura nummer, så vil vi kontakte dig og aftale nærmere.
 
Ingen fortrydelsesret
Disse varer kan ikke fortrydes - Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.  
 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
 
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage, hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.  
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
 
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.  
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
 
Varen sendes til:
KOBBERKOMPAGNIET I/S - Bravios.dk
Fuglebæks Allé 4, 4400 Kalundborg.
Tlf.: 42 90 96 09  
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse - Mod forudgående aftale.
Fortrydelsesret i erhvervskøb.
Er du erhvervskunde, tages skaffevarer ikke retur. (Skaffevarer er defineret som varer med en afsendelsesdag over 2 dage.)
Lagervarer pålægges et returgebyr på 30% (indtil 14 dage efter købet). Herefter kan varen ikke returneres.
 
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.  
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 
Med mindre andet er aftalt ydes erhvervskøb / erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet evt. reklamation skal ske straks efter en fejl er konstateret. Erhvervsdrivende har pligt til at foretage en sådan undersøgelse af købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver.
 
Varen sendes til:
KOBBERKOMPAGNIET I/S - Bravios.dk
Fuglebæks Allé 4, 4400 Kalundborg.
Tlf.: 42 90 96 09
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, samt kopi af enten ordrebekræftelse eller faktura. 
 
Før returnering bedes du venligst kontakte os på mail eller på telefon, så vi kan aftale nærmere.
 
Erhvervskunder
Er du erhvervskunde, tages skaffevarer ikke retur. (Skaffevarer er defineret som varer med en afsendelsestid over 2 dage).
Lagervarer pålægges et returgebyr på 30% (indtil 14 dage efter købet). Herefter kan varen ikke returneres.
 
Med mindre andet er aftalt ydes erhvervsdrivende alene 12 måneders reklamationsret, idet evt. reklamation skal ske straks en fejl eller mangel konstateres. Erhvervsdrivende har pligt til at foretage en sådan undersøgelse af en købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver.
 
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, Adresse, Tlf.nr. og mailadresse.  
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
 
Vi vidergiver oplysninger til vores samarbejdspartner fragtfirmaerne: GLS - POSTNORD - DPD - DHL, de bruger oplysningerne for at kunne levere din ordre.
 
Vi vidergivere envidere dine oplysninger til de af vores vores leverandører hvor den specielle varer er produceret eller lagret som du har bestilt, i tilfælde hvor varen leveres direkte fra producenten eller eksternt lager: BRAVIOS.   
 
Personoplysningerne registreres hos Kobberkompagniet I/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.   Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
 
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på Bravios.dk er Max Michael Jensen. 
 
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@bravios.dk
 
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte : Max Michael Jensen på mail info@bravios.dk . Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg.
www.forbrug.dk   
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
 
Kobberkompagniet I/S er ansvarlig for onlineshoppen Bravios.dk
Fuglebæks Allé 4, 4400 Kalundborg, Danmark.
info@bravios.dk
42 90 96 09
 
CVR Nr.: 16380776
 
Producent : Bravios Tyskland
Ejer : Carsten Arczynski
Alversdorfer Str. 22 38372 Offleben Tyskland.
Tlf.: 0049 5352 - 908.00.52
Mail : info@bravios.de
Momsregistreringsnummer : DE 247078256
REAR's registreringsnummer: WEEE-Reg.-Nr. DE 75233385
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 26.11.2021
Andre produkter du også har set